Upotrebljavamo kolačiće za poboljšanje naših usluga. Korištenjem ove stranice, pristajete na kolačiće. Informacije.
Popravak vozila
Da bi se obavio popravak na vozilu, naročito ako se radi o većem popravku, potrebno je dovesti vozilo u radionicu na odgovarajuće mjesto, koje je za tu svrhu predviđeno i opremljeno svim potrebnim uređajima i napravama, kao što su montažne jame, dizalice i slično. Uz to potrebno je na mjestu popravka predvidjeti sav potreban alat i druga sredstva za izvođenje radova. Ispunjenje ovog zahtjeva u mnogome će doprinijeti sigurnosti pri popravku vozila.
Kretanje vozila u krugu organizacije
U krugu i u radnoj prostoriji vozilom smiju upravljati samo osobe koje imaju vozačku dozvolu za upravljanje vozilom dotične kategorije, a u kojima se moraju postaviti znaci prema postojećim propisima za saobraćaj na javnim putovima. Brzina kretanja vozila u krugu ne smije biti veća od10 km/h, a u radnim prostorijama -5 km/h, osim na posebno izgrađenim pokusnim pistama i drugim saobraćajnicama, koje moraju biti snabdjevene odgovarajućom signalizacijom, a za kretanje vozila mora postojati plan kretanja vozila, sa podacima o dopuštenim i zabranjenim pravcima, ulazima, izlazima, krivinama i slično. Plan kretanja vozila mora biti istaknut na vidnom mjestu u krugu i u radnim prostorijama. Osobama koje nisu zaposlene na popravcima vozila zabranjena je vožnja na vozilu u krugu i u radnoj prostoriji.
Navoženje vozila na otvorenu montažnu jamu veoma je opasan posao, jer postoji stalna opasnost od pada vozila u jamu. Zbog toga je uz rubove jama potrebno izvesti čelične vodilice dovoljne visine, koje će sprečavati upada-nje vozila u jamu, a istovremeno služiti za ispravno vođenje kotača. Kad je vozilo postavljeno na mjesto gdje će se obavljati popravak, potrebno je isključiti motor, vozilo zakočiti ručnom kočnicom, a ručicu mjenjača staviti u položaj najmanjeg prijenosa. Za cijelo vrijeme popravka vozila motor mora biti isključen, a na upravljač mora biti postavljena pločica s natpisom „NE PUŠTAJ MOTOR U POGON - LJUDI RADE". Za vrijeme radova na popravku vozila ne uključujte motor, kako ne biste doveli u opasnost sebe ili ostale radnike.
Stavljanje i skidanje guma
Stavljanje i skidanje guma smije se vršiti na suhom i čistom mjestu, a prije skidanja guma sa naplatka, zrak iz unutrašnje gume mora se potpuno ispustiti. Skidanje guma mora se vršiti odgovarajućim alatom. Gume ne smiju se postavljati na zarđao, ulubljen, napukao ili hrapav naplatak. Elastični prsten vanjske gume mora sigurno nalijegati u žlijeb naplatka po cijelom svom opsegu. Ubacivanje elastičnog prstena vanjske gume u žlijeb naplatka pri punjenju vanjske gume zrakom smije se vršiti samo za vrijeme prekida pritjecanja zraka u gumu, dok je pritisak malen. Punjenje gume na skinutom kotaču smije se vršiti samo uz upotrebu zaštitne ograde ili rešetke. Ako se pri popravcima vozila skidaju kotači, moraju se pod osovine postaviti stalci, a ako kotači ostaju na vozilu, treba ih osigurati podmetačima.
Ispitivanje kočnica vozila
Ispitivanje kočnica vozila pri radu motora, vrši se, u pravilu, uređajima za ispitivanje kočnica, a ako tog uređaja nema, ispitivanje ispravnosti kočnica vrši se na određenom mjestu u krugu. Pri podešavanju kočnica nakon ispitivanja njihove ispravnosti motor mora biti isključen, a vozilo u stanju mirovanja. Vozač ne smije pustiti motor u rad niti pokrenuti vozilo dok za to ne dobije znak od radnika koji vrši podešavanje kočnica.
Vozila s uređajem za dizanje
Teretno vozilo sa automatskim istovarivanjem tereta mora biti osigurano od spontanog podizanja i spuštanja sanduka, stranice istog moraju biti osigurane od spontanog otvaranja, a pod karoserije mora biti ravan i gladak. Pri popravcima teretnog vozila sa automatskim istovarivanjem tereta moraju se pod podignutu karoseriju postaviti sigurni podupirači. Umjesto podupirača ne smiju se upotrebljavati drugi predmeti ili različiti alati kao što su ključevi, poluge, otpadni materijal, drvene građa i slično, jer će rad biti nesiguran.
Po završenom popravku treba skinuti sa vozila sav alat i pribor koji se pri popravku koristi, eventualno udaljiti radnike, te uključiti motor. Ručica mjenjača pri tom mora biti u neutralnom položaju, lako se motor, u pravilu, uključuje pomoću električnog pokretača, moguće ga je uključiti i pomoću ručice. Međutim, pri takvom načinu uključivanja postoji opasnost od povratnog udara, a zbog toga ručica mora imati uređaj koji je isključi kada se motor pokrene. Veoma je važno da se ručica okreće odozdo prema gore a ne obratno. Pri zahvatu ručice svi prsti na ruci, pa i palac moraju biti s jedne strane.