Upotrebljavamo kolačiće za poboljšanje naših usluga. Korištenjem ove stranice, pristajete na kolačiće. Informacije.
Kretanje na radu
Na radnim i prometnim površinama, kojima se kreću radnici zaposleni na održavanju motornih vozila, veoma su česti padovi radnika. Najčešći uzroci padova su oštećeni ili klizavi podovi te nezaštićeni otvori u podu. Do klizanja na podu dolazi najčešće zbog prolivenog ulja, a do padova u otvore zbog nezaštićenih montažnih jama za popravak vozila.
Zbog toga sve površine po kojima se kreću radnici moraju biti tako izrađene i održavane da ne postoji opasnost od padova. Montažne jame moraju biti ograđene ili pokrivene čvrstim daskama. Ograda se obično postavlja na one jame koje imaju uz rub postavljen štitnik za zaštitu od upadanja kotača u jamu, a treba biti izvedena tako da se može lako skidati i postavljati. Na jamama koje nemaju štitnike za vođenje kotača vozila moraju se za zaštitu od padova postavljati daske odnosno mosnice takve čvrstoće da bez ikakvih opasnosti mogu izdržati težinu i najtežeg vozila. Gornji rub dasaka mora biti uvijek u razini poda, kako ne bi dolazilo do spoticanja radnika. Za vrijeme kretanja vozila, jama mora biti pokrivena. Tek kada se vozilo zaustavi i osigura od neželjenog kretanja, otkrivaju se oni dijelovi jame koji su potrebni za rad.
- Za vrijeme dok nema vozila nad jamom zaštitite se od padova postavljanjem zaštitne ograde.
- Ne ostavljajte nikada jamu nezaštićenom. Kada završite s radom zatvorite sve otvore na jami.
Kako se ulje pri ispuštanju iz vozila ne bi prolijevalo po podu, potrebno ga je ispuštati u odgovarajuće posude postavljene ispod vozila. U slučaju da ipak dođe do prolijevanja, potrebno je mjesto na kojem se nalazi ulje posuti piljevinom, a kad ona nakon nekoliko minuta upije tekućinu očistiti je i pod posipati suhim pijeskom.
Prolivenu tekućinu odmah uklonite odgovarajućim priborom i sredstvima. Ako na vozilima u radionici dođe do propuštanja na pojedinim dijelovima radi lošeg brtvljenja, ispod takvih mjesta moraju se postaviti sabirne posude - tave.
Kako pri nalijevanju ulja ili vode ne bi došlo do prolijevanja, neophodno je upotrebljavati odgovarajuće posude sa suženim izljevnim otvorom.
Poslovi koji se obavljaju na povišenim mjestima, na primjer popravci sa visokom karoserijom, predstavljaju opasnost od padova. Najčešći uzroci padova u ovim slučajevima su improvizirane radne platforme od stolica i sanduka, te nepodesne ili oštećene odnosno neodgovarajuće ljestve.
Opasnosti od pada postoje također i onda, kada ljestve nisu propisno izvedene, ili su izrađene iz lošeg materijala, odnosno, ukoliko se slomi prečka, razmaknu dvostrane ljestve, ili se pak ljestve okliznu na glatkom betonskom podu. Za zaštitu od padova, kada se radovi obavljaju na povišenim mjestima koristite samo ispravne i odgovarajuće ljestve ili pomične radne platforme.
Dvostrane ljestve na sklapanje moraju imati sigurnosnu prečku za oslanjanje tijela ili ruku te dasku za odlaganje alata. Krakovi ljestava trebaju biti s obje strane povezani lancem, ili na neki drugi način koji će spriječiti njihovo razmicanje.
Jednostrane ljestve moraju biti zaštićene od klizanja i prevrtanja. Za zaštitu od klizanja postavljaju se različite vrste papučica, a za zaštitu od prevrtanja potrebno ih je postaviti pod određenim kutom na vozilo. Da bi ste spriječili prevrtanje ljestava postavljajte ih pod propisanim kutom.
Kretanje stepenicama, na primjer u montažnoj jami, također može predstavljati opasnost od ozljeda pri padu, ako stepenice nisu ispravno izvedene, održavane, ili su pak slabo osvijetljene. Stepenice ne smiju biti klizave, naročito na rubovima, niti oštećene. Stepenice po kojima je proliveno ulje predstavljaju stalnu opasnost od padova. Zahtijevajte da stepenice budu uvijek suhe, čiste, ispravne i dobro osvijetljene.