Upotrebljavamo kolačiće za poboljšanje naših usluga. Korištenjem ove stranice, pristajete na kolačiće. Informacije.
PROCJENA RIZIKA
Temeljni dokument prema kojem poslodavac planira, organizira, provodi i nadzire provođenje svih mjera zaštite na radu zove se Procjena rizika.
Procjena rizika najvažniji je dokument zaštite na radu svake tvrtke kojim se utvrđuje razina opasnosti, štetnosti i napora u smislu nastanka ozljede na radu, profesionalne bolesti, bolesti povezanih s radom te poremećaja u procesu rada koji bi mogao izazvati štetne posljedice za sigurnost i zdravlje radnika.
Poslodavac je obvezan imati Procjenu rizika izrađenu u pisanom ili elektroničkom obliku te je obvezan Procjenu rizika učiniti dostupnom radnicima na mjestu rada. To je jedna od ključnih zakonskih obveza poslodavaca u području zaštite na radu.
Poslodavac mora na temelju procjene rizika primjenjivati pravila zaštite na radu, preventivne mjere, organizirati i provoditi radne i proizvodne postupke te poduzimati druge aktivnosti za sprječavanje i smanjenje izloženosti radnika utvrđenim rizicima, kako bi otklonio ili sveo na najmanju moguću mjeru vjerojatnost nastanka ozljede na radu, oboljenja od profesionalne bolesti ili bolesti povezanih s radom te kako bi na svim stupnjevima organizacije rada i upravljanja osigurao bolju razinu zaštite na radu.
Dakle, u procjeni rizika za sve poslove koji se obavljaju kod nekog poslodavca identificiraju se opasnosti, procjenjuju rizici i definira odgovarajući plan mjera kako bi ti rizici bili pod kontrolom.
U procjeni rizika obvezno sudjeluju radnici, odnosno njihovi predstavnici, ovlaštenici poslodavca i stručnjaci zaštite na radu.