Upotrebljavamo kolačiće za poboljšanje naših usluga. Korištenjem ove stranice, pristajete na kolačiće. Informacije.
Kvar na motornom vozilu
Briga o ispravnosti vozila podijeljena je podjednako na radionicu za održavanje vozila organizacije i na vozača. Iako vozilo napušta radionicu gotovo uvijek ispravno, pa i ispitano, vozač je upravo ona osoba koja će odlučiti o tome može li vozilo na put. Vozač mora uvijek prije puta vozilo pregledati, ispitati sve dijelove, a naročito one koji su posebno važni za sigurnost vožnje te u slučaju kvara zahtijevati njegovo popravljanje.
Međutim, vrlo često dogodi se da na putu nastane kvar na vozilu. Kako je, pak, vozač osoba koja najbolje poznaje vozilo, jer zapravo najviše vremena provede u njemu, trebalo bi da on zapazi kvar na vozilu prije nego što nastane nezgoda u vožnji. Ako je vozač dobro upoznat s vozilom, on može upravljati njime usprkos manjih kvarova, ako to ne utječe na sigurnost. No, odmah po povratku u radionicu, ili prije ako je to potrebno, nedostaci se moraju ukloniti. To će ponekad morati učiniti i sam vozač, naročito ako se radi o manjem kvaru. Ako se kvar ne može popraviti na cesti, vozilo se mora odvući u radionicu.
Vozači, ne krećite nikada vozilom na put, a da prije toga niste ispitali sve dijelove vozila, i to naročito one koji su važni za sigurnost vožnje. Obvezno provjerite da li imate kompletnu opremu i alat za obavljanje osnovnih popravaka na vozilu (garnitura najčešće potrebnih ključeva, posebno ključ za skidanje kotača i svjećica, odvijač, dizalica s podlogom i podmetačima za kotače te crpka za pneumatike). Ako zapazite kvar, zahtijevajte da se popravi prije polaska na put. Nastane li kvar na putu, procijenite možete li ga popraviti sami ili tek uz pomoć stručne radionice. Ako popravak obavljate sami, vodite računa o sigurnosti ostalih sudionika u prometu i vlastitoj sigurnosti.
Za sigurnost prometa poduzmite sve potrebne mjere, kao što su: zaustavljanje vozila izvan kolnika, označavanje vozila, kočenje vozila itd. Pri popravku vozila upotrebljavajte alat u svrhu za koju je namijenjen, na ispravan način i uz poduzimanje svih mjera koje će vaš rad učiniti sigurnim. Posebno pazite da prije podizanja vozila, zbog popravka na kotačima, s podmetačima onemogućite pomicanje vozila, a podlogom ispod dizalice spriječite njezino tonjenje ako nije oslonjena na čvrstu podlogu.
Radove na akumulatoru obavljajte uz uporabu osobnih zaštitnih sredstava da se ne bi ozlijedili kiselinom ili njome oštetili odjeću. Polijete li se kiselinom, odmah skinite odjeću i poliveni dio tijela isperite obilnom količinom vode.
Pri vučenju neispravnih vozila poštujte postojeće propise. Teretna motorna vozila i autobusi ne smiju se vući užetom za vuču, nego isključivo pomoću krute veze (rudom), i to ako je ispravan uređaj za upravljanje. Ako taj uređaj nije ispravan, vučenje se mora obavljati posebnim vozilom i vješanjem prednjeg kraja o krak na tom vozilu. Vučenim vozilom zabranjeno je prevoziti osobe. Pazite, vučenje noću obavljajte samo ako su na vučenom vozilu ispravna stražnja svjetla za označavanje vozila ili ako vučenje obavlja vozilo sa žutim rotacijskim svjetlom. Prije vučenja trebate na vozila postaviti znak (trokut) za označavanje zaustavljenog vozila na kolniku. Trokut se na motorno vozilo koje vuče drugo vozilo postavlja s prednje, a na vučeno vozilo sa stražnje strane. Natovareno motorno vozilo smijete samo u iznimnom slučaju vući do radionice na popravak. Ono se, u pravilu, prije toga na pogodnom mjestu mora istovariti.