Površine za kretanje

Pri kretanju radnim površinama gotovo neprekidno je prisutna opasnost od posrtanja i padova iz najrazličitijih razloga: zbog prolivene tekućine, razbacane robe, zakrčenih prolaza, oštećenih podova i prostirača i tome slično. Zato radne i pomoćne površine kojima se kreću osoblje i potrošači moraju biti ravne i glatke, ali ne i klizave, što se postiže dobrom konstrukcijom podova i pravilnim održavanjem. Pad na površini po kojoj se hoda, na ravnom podu, može također uzrokovati ozljede, često s veoma teškim posljedicama. U cilju sprečavanja ozljeda zbog padova posebnu pažnju treba posvetiti izvedbi i održavanju površina po kojima se kreću zaposleni radnici, a pri kretanju treba se pridržavati i određenih pravila sigurnosti.

Ako se po podu prolije neka tekućina ili padnu predmeti, odmah ih očistite ili pozovite čistačicu da to učini.


Sagovi, također, mogu biti opasni ako su postavljeni na glatke podove, ako se na uglovima zavrću, ili su pak oštećeni. U svim ovim slučajevima mogu nastati padovi s težim posljedicama. Stoga sagovi moraju biti zaštićeni od klizanja odgovarajućim pod­logama od mreže ili slično, a na uglovima trebaju biti pričvršćene metalne trokutaste pločice za zaštitu od uvijanja. Stare, poderane i oštećene sagove treba od­mah zamijeniti novima. O svakoj neispravnosti ko­ju primijetite na sagovi­ma u vašoj okolini obavijestite neposrednog voditelja ili službu održavanja.

Izbjegavajte nošenje cipela s tankom potpeticom, naročito na površinama gdje su postavljene rešetke.

Pod prodavaonice mora biti izveden od tvrdog materijala koji je slab vodič topline, koji se lako čisti i ne stvara prašinu. To može biti parket, daske, različiti podovi od plastičnih masa i slično. Ako, pak, prodavaonica ima takozvani hladan pod, to jest pod od betona ili kamena, dio poda na prostoru radnih mjesta gdje se radnici najviše zadržavaju mora biti pokriven materijalom koji ima odgovarajuća toplinska svojstva. Na taj način spriječit će se prekomjerno hlađenje tijela preko poda.

Ako rad obavljate u prostoriji s hladnim podom, kao što je kamen, beton i slično, zahtijevajte da se pod prekrije materijalom odgovarajućih toplinskih svojstava.

Prolazi kojima se kreću prodavači i kupci moraju biti određene širine da se omogući sigurno i nesmetano kretanje. Ako se po tim prolazima obavlja i transport robe, tada oni moraju odgovarati i posebnim zahtjevima. Širina prolaza između polica s robom i prodajnih stolova trebala bi iznositi najmanje 75 cm, a širina prolaza između izložene robe, kojima se kreću potrošači najmanje 65 cm. Na prolazima nipošto ne ostavljajte robu, ambalažu ili bilo kakve druge predmete.

Otvori u podu koji služe za silaženje u podrumske prostorije, zatim otvori za dizala, energetske kanale, instalacije, revizijska okna i slično, moraju biti zaštićeni od padova na odgovarajući način. Najčešće se oni zaštićuju ogradama ili poklopcima, odnosno poklopac može biti izveden tako da u otvorenom položaju služi kao zaštitna ograda.

Svi otvori u podu moraju biti zatvoreni poklopcem ili ograđeni ogradom. Ako primijetite da to nije učinjeno, odmah o tome obavijestite svojeg voditelja ili osobu zaduženu za održavanje. Ne dirajte privremeno postavljenu ogradu, ona služi za vašu zaštitu.

Kretanje stepenicama također može predstavljati opasnost od ozljeda zbog pada ako stepenice nisu ispravno izvedene, održavane ili su pak slabo osvijetljene. Stepenice ne smiju biti klizave, naročito na rubovima, niti oštećene. Ako su na stepenice postavljeni sagovi, oni trebaju biti dobro učvršćeni i zategnuti šipkama, i to posebno na svakoj stepenici. Stepenice moraju imati ogradu s rukohvatom za zaštitu od pada. Ako uočite bilo kakvu neispravnost na stepenicama, zaštitnoj ogradi ili rukohvatu, obavijestite o tome neposrednog voditelja. Nikada ne ostavljajte na stepenicama robu ili neke druge predmete.

Staklena vrata i staklene stijene, koje se danas u trgovinama sve češće postavljaju, jesu prilično velika opasnost od ozljeda zbog loma stakla ako osobe nisu na njih neposredno upozorene. Staklena vrata i staklene stijene moraju u visini očiju biti označene uočljivim znakom. Pri tome nemojte zaboraviti i na oznake za djecu.

 

Najtraženije usluge

Loading...

Novosti iz zaštite na radu

  • Travanj 25, 2024

    Seminar: Kampanja za zdrava mjesta rada - Siguran i zdrav rad u digitalno doba

    Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike organizira seminar pod nazivom: „Kampanja za zdrava mjesta rada - Siguran i zdrav rad u digitalno doba“. Seminar će se održati 26.04.2024. godine na adresi Dvorana 10 CineStara Zagreb, Branimir Mingle mall, Ulica kneza Branimira 29, 10000 Zagreb s početkom u 10:00 sati. SADRŽAJ/PREDAVAČI: 10:00 - 10:15 Uvod u stručni skup - Moderator: Renata Krajačić - Predstavnik Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
    Nastavite čitati
  • Travanj 18, 2024

    Radionica: Mentalno zdravlje na radnom mjestu

    Hrvatska udruga poslodavaca organizira radionicu pod nazivom: „MENTALNO ZDRAVLJE NA RADNOM MJESTU". Radionica će se održati 20. svibnja 2024. godine u prostorijama Hrvatske udruge poslodavaca koja se nalazi na adresi Radnička cesta 37a, 10000 Zagreb. Ova radionica predstavlja ključni dio projekta "Mental Health Toolkit for Human Resources Managers in the Workforce" (MH4HRM), u kojem Hrvatski zavod za javno zdravstvo sudjeluje kao partner zajedno s brojnim europskim suradnicima. Ovaj projekt također uključuje aktivno sudjelovanje Hrvatske udruge poslodavaca kao jednog od ključnih dionika. Radionicu će voditi Helena Koren, magistra psihologije, i Petra Bekavac,…
    Nastavite čitati
  • Travanj 11, 2024

    Seminar: Obveze poslodavca vezane uz procjenu psihosocijalnih rizika i mjera prevecije - Praktični vodič za stručnjake kako preventirati psihosocijalne rizike

    Smart Biz organizira seminar pod nazivom: „Obveze poslodavca vezane uz procjenu psihosocijalnih rizika i mjera prevencije – praktični vodič za stručnjake kako prevenirati psihosocijalne rizike“. Seminar će se održati 09. svibnja 2024. godine s početkom u 09:00 sati u hotelu The Westin koji se nalazi na adresi Krsnjavoga 1, 10000 Zagreb. Seminar će pokriti sljedeće ključne teme: Razumijevanje psihosocijalnih rizika i stresa vezanog uz posao: Sudionici će naučiti prepoznavati različite psihosocijalne faktore koji doprinose stresu, sindromu izgaranja i mentalno-zdravstvenim izazovima na poslu. Osim toga, stjecat će uvide u kompleksnu psihološku, socijalnu i organizacijsku dinamiku koja ima utjecaj na dobrobit i produktivnost zaposlenih.
    Nastavite čitati
  • Travanj 09, 2024

    Video: Ovlaštenici poslodavca za zaštitu na radu

    U ovom edukativnom videu govorimo o ovlaštenicima poslodavca. Ovlaštenik poslodavca zaštite na radu je ključna figura u osiguravanju sigurnosti i zdravlja na radnom mjestu. Njegova uloga obuhvaća implementaciju i nadgledanje sigurnosnih mjera, vođenje evidencija, osiguravanje pridržavanja propisa te obuku zaposlenika o sigurnosnim procedurama. Kroz edukativni video će te naučiti koje su uloge i odgovornosti ovlaštenika poslodavca. Ovaj video je nezaobilazan za sve koji su uključeni u upravljanje i provođenje zaštite na radu, od ovlaštenika do poslodavaca i zaposlenika. Video o ovlašteniku poslodavca za zaštitu na radu možete pogledati ovdje:
    Nastavite čitati
  • Travanj 04, 2024

    Seminar: Zaštita na radu na privremenim gradilištima 2024.

    eMarker d.o.o. organizira seminar pod nazivom „Zaštita na radu na privremenim gradilištima 2024.“. Seminar će se održati 24. travnja 2024. godine u 10:00 sati u hotelu „Diplomat“ Zagreb koji se nalazi na adresi Horvatova ulica 35B, 10000 Zagreb. Privremena gradilišta često su mjesta visokog rizika za ozljede, uključujući smrtne slučajeve, zbog neprimjene propisanih mjera zaštite na radu. Da bi se smanjio broj nesreća, donesen je Pravilnik o zaštiti na radu na privremenim gradilištima. Ovo usavršavanje pokriva tko mora primjenjivati Pravilnik i kako to učiniti, uključujući primjenu na različite vrste radova (npr. dogradnje, održavanje, rekonstrukcije). Objašnjavati će se kada je potrebno imenovati koordinatora za zaštitu na radu (ZNR) i izraditi plan izvođenja radova (PIR), kao i postupanje u specifičnim situacijama poput…
    Nastavite čitati