Uvod

Kod pripremanja i posluživanja hrane u ugostiteljstvu i hotelijerstvu, osoblje i zaposlenici moraju poštivati i osnovne higijenske norme. Za vrijeme rada osoblje se ne smije dirati rukama po koži, kosi i slično. Kod kihanja ili kašljanja pred usta treba staviti maramicu, a ako se stavi ruka treba je odmah oprati. Za posluživanje gostiju smije se upotrijebiti samo čisti i ispravan pribor, a hrana mora biti spremljena tako da je zaštićena od svakog zagađivanja. Pitanju osobne higijene radnika zaposlenih u ugostiteljstvu i hotelijerstvu treba posvetiti posebnu pažnju, jer o pravilnom provođenju osobne higijene ovisi zdravlje zaposlenog osoblja kao i zdravlje gostiju. U prostorijama gdje se priprema hrana moraju se osigurati umivaonici za pranje ruku sa hladnom i toplom vodom.

Radna odjeća radnika zaposlenih u ugostiteljstvu i hotelijerstvu mora se mijenjati prema potrebi, to jest čim se zaprlja. Ova odjeća ne smije se nositi izvan radnih prostorija, a za odlaganje odjeće zaposleno osoblje mora raspolagati dvodijelnim garderobnim ormarićima, koji ne smiju biti smješteni u prostorijama gdje se priprema hrana. Garderobni ormarići moraju biti tako izvedeni da su zadovoljeni uvjeti: da imaju najmanje visinu150 cm, dubinu35 cm, širinu70 cm, da su izrađeni na nogarima visokim15 cm radi čišćenja, a ako nemaju nogare da su smješteni na fiksno podnožje visoko15 cm; da na podesnim mjestima pri dnu i vrhu imaju otvore za ventilaciju; da su snabdjeveni ključevima za zatvaranje; da su oličeni zaštitnim bojama; da s unutarnje strane imaju ugrađene vješalice ili drugo odgovarajuće sredstvo za vješanje odijela; da u gornjem dijelu imaju policu za odlaganje kape ili šešira, a visina police mora biti najmanje30 cm od vrha; da u donjem dijelu imaju policu za obuću. Dvostruki garderobni ormarić može biti podijeljen po širini na dva dijela, a pregrada u dvostrukom ormaru mora biti izvedena tako da civilno odijelo ne dolazi u dodir s radnim.

Osobe koje boluju od zaraznih bolesti ili od bolesti koje prouzrokuju crijevni i kožni paraziti, zatim osobe koje te bolesti mogu prenijeti na druge osobe (kliconoše), ili pak boluju od bolesti koje izazivaju gađenje kod gostiju, ne mogu biti zaposlene na radnim mjestima gdje se rukuje hranom. Zbog toga osoblje koje rukuje hranom mora biti pod stalnim zdravstvenim i sanitarnim nadzorom.

U ugostiteljstvu i hotelijerstvu radnici veoma često cijelo svoje radno vrijeme provedu u jednom prinudnom položaju tijela - stajanju. To može imati znatnog utjecaja na promjenu na kostima i zglobovima kao i na poremećaje u krvožilnom sustavu. Dugotrajno stajanje može uzrokovati ravna stopala, proširenje vena na nogama, a ako se pored toga dižu i nose tereti, mogu se pojaviti i poremećaji u trbušnoj šupljini, na primjer trbušna kila. Zbog toga se na radna mjesta na kojima se za vrijeme rada stalno stoji ne bi smjele zapošljavati osobe s kroničnim bolestima krvnih žila na nogama, kao što su proširene vene, smetnje u cirkulaciji, edemi, ulcusi i slično, kao ni osobe s promjenama na koštanom, mišićnom i zglobnom sustavu nogu i kičme, kao što su spuštena stopala, deformiteti zglobova i kičme, te teži reumatski procesi koji mogu dovesti do funkcionalnih promjena.

Zaštita od utjecaja stalnog nepovoljnog položaja tijela pri radu, radnika zaposlenih u ugostiteljstvu i hotelijerstvu, u ovom slučaju su češći odmori i stanke u toku rada, sa sjedenjem. Osim toga je potrebno pri radu koristiti odgovarajuću obuću s ortopedskim uloškom. U slobodno vrijeme, za radnike zaposlene u ugostiteljstvu i hotelijerstvu, preporuča se aktivni odmor sa češćim šetnjama i bavljenje sportom.

 

Najtraženije usluge

Loading...

Novosti iz zaštite na radu

  • Travanj 18, 2024

    Radionica: Mentalno zdravlje na radnom mjestu

    Hrvatska udruga poslodavaca organizira radionicu pod nazivom: „MENTALNO ZDRAVLJE NA RADNOM MJESTU". Radionica će se održati 20. svibnja 2024. godine u prostorijama Hrvatske udruge poslodavaca koja se nalazi na adresi Radnička cesta 37a, 10000 Zagreb. Ova radionica predstavlja ključni dio projekta "Mental Health Toolkit for Human Resources Managers in the Workforce" (MH4HRM), u kojem Hrvatski zavod za javno zdravstvo sudjeluje kao partner zajedno s brojnim europskim suradnicima. Ovaj projekt također uključuje aktivno sudjelovanje Hrvatske udruge poslodavaca kao jednog od ključnih dionika. Radionicu će voditi Helena Koren, magistra psihologije, i Petra Bekavac,…
    Nastavite čitati
  • Travanj 11, 2024

    Seminar: Obveze poslodavca vezane uz procjenu psihosocijalnih rizika i mjera prevecije - Praktični vodič za stručnjake kako preventirati psihosocijalne rizike

    Smart Biz organizira seminar pod nazivom: „Obveze poslodavca vezane uz procjenu psihosocijalnih rizika i mjera prevencije – praktični vodič za stručnjake kako prevenirati psihosocijalne rizike“. Seminar će se održati 09. svibnja 2024. godine s početkom u 09:00 sati u hotelu The Westin koji se nalazi na adresi Krsnjavoga 1, 10000 Zagreb. Seminar će pokriti sljedeće ključne teme: Razumijevanje psihosocijalnih rizika i stresa vezanog uz posao: Sudionici će naučiti prepoznavati različite psihosocijalne faktore koji doprinose stresu, sindromu izgaranja i mentalno-zdravstvenim izazovima na poslu. Osim toga, stjecat će uvide u kompleksnu psihološku, socijalnu i organizacijsku dinamiku koja ima utjecaj na dobrobit i produktivnost zaposlenih.
    Nastavite čitati
  • Travanj 09, 2024

    Video: Ovlaštenici poslodavca za zaštitu na radu

    U ovom edukativnom videu govorimo o ovlaštenicima poslodavca. Ovlaštenik poslodavca zaštite na radu je ključna figura u osiguravanju sigurnosti i zdravlja na radnom mjestu. Njegova uloga obuhvaća implementaciju i nadgledanje sigurnosnih mjera, vođenje evidencija, osiguravanje pridržavanja propisa te obuku zaposlenika o sigurnosnim procedurama. Kroz edukativni video će te naučiti koje su uloge i odgovornosti ovlaštenika poslodavca. Ovaj video je nezaobilazan za sve koji su uključeni u upravljanje i provođenje zaštite na radu, od ovlaštenika do poslodavaca i zaposlenika. Video o ovlašteniku poslodavca za zaštitu na radu možete pogledati ovdje:
    Nastavite čitati
  • Travanj 04, 2024

    Seminar: Zaštita na radu na privremenim gradilištima 2024.

    eMarker d.o.o. organizira seminar pod nazivom „Zaštita na radu na privremenim gradilištima 2024.“. Seminar će se održati 24. travnja 2024. godine u 10:00 sati u hotelu „Diplomat“ Zagreb koji se nalazi na adresi Horvatova ulica 35B, 10000 Zagreb. Privremena gradilišta često su mjesta visokog rizika za ozljede, uključujući smrtne slučajeve, zbog neprimjene propisanih mjera zaštite na radu. Da bi se smanjio broj nesreća, donesen je Pravilnik o zaštiti na radu na privremenim gradilištima. Ovo usavršavanje pokriva tko mora primjenjivati Pravilnik i kako to učiniti, uključujući primjenu na različite vrste radova (npr. dogradnje, održavanje, rekonstrukcije). Objašnjavati će se kada je potrebno imenovati koordinatora za zaštitu na radu (ZNR) i izraditi plan izvođenja radova (PIR), kao i postupanje u specifičnim situacijama poput…
    Nastavite čitati
  • Ožujak 29, 2024

    Video: Povjerenik radnika za zaštitu na radu

    U ovom informativnom videu istražujemo ključne uloge i odgovornosti povjerenika zaštite na radu. Saznat ćete kako povjerenik igra ključnu ulogu u identifikaciji rizika, osiguravanju pridržavanja propisa i promoviranju kulture sigurnosti na radnom mjestu. Otkrit ćemo i kako povjerenici mogu postati važni između zaposlenika i uprave, olakšavajući komunikaciju i rješavanje problema. Povjerenik zaštite na radu je ključna figura u svakoj organizaciji koja se brine o sigurnosti i dobrobiti svojih zaposlenika. Njegova uloga obuhvaća identifikaciju potencijalnih opasnosti na radnom mjestu, pružanje savjeta i smjernica za sprječavanje ozljeda i nesreća te osiguravanje pridržavanja propisa o zdravlju i sigurnosti na radu. Video o povjereniku zaštite na radu možete pogledati…
    Nastavite čitati